Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
VH

Stará kára

5. 10. 2011 9:38
No, zatím ten dluhopis nemám v ruce. Až v polovině listopadu

Kdybyste si dal, pane kolego, práci a přečetl argumenty přispěvatelů pod některými blogy věnovanými dluhopisům, mohl byste si ušetřit práci. Shrnu základní fakta:

1. Rozpočtový dluh pro letošní i příští rok je stanoven. Tento dluh bude kryt v každém případě dluhopisy. A koupí "občanských" dluhopisů se nezvýší ani nesníží.    Koupí dluhopisu je zajištěn jakýsi obchod. Buď ho udělá banka, nebo já.

2. Distribuci dluhopisů provádí banka (vždy!!!). Avšak kupuji je od emitenta - tedy státu.

3. U banky získám čistý úrokový výnos max. 2,2 ÷ 2,3 % p.a. Z dluhopisu pak 3,0, resp. 3,15 % p.a.  Můžete mně říct, proč bych si měl nechat skoro procento výnosu utéct? (Pravda - není jasné, jaký bude úrok bank za dva, tři roky.)

4. Stát emituje dluhopisy s úrokem kolem 4 %.  Ušetří tedy na pětiletých dluhopisech cca 5 x(0,8 ÷ 0,9) %.  Našich peněz (ano, našich, lhostejno, zda tomu věříte, či nikoliv). Dobrá půlmiliarda, ne?  Proč bych neměl státu (nám) i sobě pomoci?

0 0
možnosti
J4

J.K. 4

5. 10. 2011 9:47
Re: No, zatím ten dluhopis nemám v ruce. Až v polovině listopadu

Vážený kolego, tyto argumenty jsou mi dlouho známy. Já jsem předložil svoje argumenty (byť poněkud svéráznou formou). Bohužel to, co mi tu předkládáte, je trochu o koze a o voze. Vy ty moje argumenty nijak nevyvracíte. Jako občan mohu sobě a státu pomoci jedině tím, že budu volit stranu, která prosazuje co nejrychlejší vyrovnání rozpočtu. Nákupem státního dluhopisu usnadňuji státu zadlužování (argument, že nekoupím-li já, koupí jiný, je v tomto ohledu ekonomicky zcela nesmyslný).

0 0
možnosti
G

Gašpo_2

5. 10. 2011 9:29
To už je taká únavná lavína blbosti

na toto téma.

Než si vylejete city, bolo by dobré si o veci niečo zistiť.:-P

0 0
možnosti
J4

J.K. 4

5. 10. 2011 9:30
Re: To už je taká únavná lavína blbosti

A vy už jste zjistil co?

0 0
možnosti
PK

ahaswer

5. 10. 2011 9:26
Překvapuje mne

nízká úroveň ekonomického vědomí občanů. Nejen tento blog, ale i další, které se v poslední době zabývají např. touto tématikou jsou snůškou nesmyslů, mylných dojmů, ideologických kreací, legrační exhibice a nevímčeho ještě, ale s ekonomických hodnocením problematiky nemají vůbec nic společného. Nejsem nekritickým zastáncem této vlády a nechci jí tímto podporovat. Jen jsem smutný z toho, jak je komunisticky zdevastované ekonomické myšlení občanů. Není pak divné, že tolik lidí skočí na lep kdejakému podvodníkovi slibujícímu snadný zisk. Taky mne překvapuje nekritičnost autorů těchto blábolů, kteří bez minimálních znalostí se pouští do hodnocení, kritiky a návodů a vůbec jim nevadí, že jsou se svými bláboly pro smích. Já vím, nemusím to číst, to je častá rada. Pokud někoho z vás napadne, berte toto jako osvětu. ;-)

0 0
možnosti
J4

J.K. 4

5. 10. 2011 9:30
Re: Překvapuje mne

"Není pak divné, že tolik lidí skočí na lep kdejakému podvodníkovi slibujícímu snadný zisk."

V tomto máte pravdu ;-)

Pokud jde o osvětu, můžete začít.

0 0
možnosti
GMX

Glock Mark XIX

5. 10. 2011 9:00
podraz?

Vždyť vás nikdo nenutí si ty bondy kupovat ... tak co si stěžujete? Státní dluhopisy se dají koupit už léta, stačí si najít brokera.

.

Jako by v téhle zemi neproběhly 2 vlny kuponové privatizace .... :-P

0 0
možnosti
J4

J.K. 4

5. 10. 2011 9:05
Re: podraz?

Vypouští-li jedna z vládních stran do médií větu "pomozte své zemi a vydělejte", je to bezpochyby podraz, protože nákupem dluhopisu své zemi nepomůžete a nic nevyděláte.

0 0
možnosti
JD

pedr64

5. 10. 2011 8:55
a přitom stačilo napsat:

"já si je koupit nepůjdu"

0 0
možnosti
J4

J.K. 4

5. 10. 2011 8:56
Re: a přitom stačilo napsat:

A není tedy celý tenhle blog k ničemu? Pak je ovšem otázka, proč sem chodíte...

0 0
možnosti
  • Počet článků 29
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3977x
Odpad třídím, televizor nevlastním, zelené nevolím.